Reisen
Gunvor Nervold Antonsens installasjon «Reisen», laget til skulpturparken Wildlife (Nesoddparken 2017–2020), har vært utgangspunkt for denne boka, som består av dikt, tegninger, skisser og foto. Installasjonen er satt sammen av treskulpturer og broderte mesopotamiske kelimer. Kelimene ble hentet til Norge fra Irak på slutten av 1970-tallet, av Reza Maktabi. Under sin reise tok Maktabi polaroidbilder av familien som laget kelimene, og deler av dette private fotomaterialet vises i boken.
Hans Petter Blads dikt er skrevet i forlengelse av de første skissene til installasjonen, polaroidbildene samt selve kelimenes mangfoldige historikk og betydningslag. Alle diktene har titler, eller er inspirert av mønstermotiv og symbolikk, fra mesopotamiske kelimer, og refererer til kelimenes opphav og forbindelser.
Reisen handler om for ytninger – mellom kunstverk og tekst, men også innad i det historiske materialet: mellom mennesker, gjenstander og fortellinger.
Design av Aslak Gurholt (Yokoland)
«Forutan at dette fysisk sett er ei svært ven bok, innbunde i shirting, med doble bokmerketrådar, i gul og grøn, og med fotografi og skisser, så inneheld den dikt som er lærerike og demonstrerer kor fruktbar og produktiv vevnadsmetaforen er. Boka er dessutan ein svært god refleksjonsstad for visuell kunst og skrivekunst. Hans Petter Blads dialogiske dikt spenner opp eit stort historisk, geografisk og litterært rom i det vesle formatet, der eit utal moglege liner, kryssingar og forbindelsar oppstår. Sjølv om dikta må karakteriserast som lærde, i og med kunstreferansanes iaugefallande plass, blir dikta likevel litterært interessante. Det er ei kjelde til forundring at eit såpass stort famnande og heterogent materiale kan haldast på plass innanfor den vesle flata som eit dikt og ein bundel dikt er.» Sindre Ekrheim, Humbaba