Beskrivelse
Denne boken er skrevet ut fra et overordnet ønske om å formidle akademisk kunnskap fra forskning innenfor ulike fagområder med markedsvitenskap som fellesnevner. Kapitlene i boken er gruppert under følgende fire hovedtemaer: (i) undersøkelsesmetode, (ii) merkevarebygging og reklame, (iii) tjenestemøter og (iv) ledelse og styring. Blant temaene som blir behandlet er effekten av produktplasseringer, reklamens historie, baristaers yrkesstolthet og selvhjelpsindustriens disiplinerende rolle.
Formålet med boken er annerledes enn for de fleste akademiske bøker, fordi denne boken ikke skal brukes innenfor ett enkelt kurs eller fag. Tanken er at noen av tekstene kan være aktuelle i begynnelsen av en akademisk-merkantil utdannelse, mens andre kan være aktuelle mot slutten. Samme kapittel kan dessuten benyttes på ulike måter i ulike kurs. På denne måten kommer boken til å følge studentenes utdannelsesprogram over lengre tid. Dette åpner også for å koble ulike områder eller fagfelt innenfor rammene av ett eller flere kurs.