Påvirkning. Teori og praksis

kr 397,00

Mer enn en million bøker solgt! Hvordan påvirker denne informasjonen følelsene dine for denne boken? Hvis du nå et øyeblikk tenker at en…

Utsolgt

Kategori:

Beskrivelse

Mer enn en million bøker solgt! Hvordan påvirker denne informasjonen følelsene dine for denne boken? Hvis du nå et øyeblikk tenker at en renommert og populær bok som denne kanskje er noe for deg, har du kanskje blitt overbevist ved et kraftfullt påvirkningsprinsipp – i dette tilfellet prinsippet om «sosialt bevis»: å avgjøre hva som er riktig, ved å finne ut hva andre mennesker synes er riktig.

I denne reviderte, oppdaterte og utvidede utgaven av "Influence – Science and Practice" får du ikke bare vite hva som fikk deg til å si ja, du lærer også noen nyttige forsvarsteknikker mot fremtidige tilbud. Cialdini henter eksempler fra alt fra moderne salgssituasjoner til krig og politikk, fra religiøse sekter til barneoppdragelse. Her kombineres enkle lærdommer og råd med grundig vitenskapelighet på en unik måte.

Boken regnes som «state of the art» når det gjelder å forklare de sosialpsykologiske mekanismene knyttet til påvirkning og overtalelse.


«Denne fabelaktige boken forklarer på en tydelig og praktisk måte hvordan vi blir overtalt. Den gir selgere utmerkede erkjennelser som kanskje er enda viktigere for oss som forhandler og kjøper.»
Roger Fisher, direktør for Harvard Negotiation Project, medforfatter av "Getting to yes"

«For markedsførere er dette en av de viktigste bøkene som er skrevet de siste ti årene.»
Journal of Marketing Research

«Dette ville være praktfull lesning for sosialpsykologistudenter.»
David Myers, Hope College

«Boken er fenomenalt underholdende og svært populær blant studentene. Den er utmerket lesestoff for dem som studerer forbrukeratferd og reklamefag.»
Alan J. Resnik, Portland State University

«"Påvirkning" burde være påbudt lesning for alle næringslivsledere.»
Journal of Retailing

«Denne boka vil treffe strenger i hjerte og sinn hos oss alle.»
Best Sellers Magazine

«Det beste salgstipset jeg noen gang har fått, var oppfordringen om å lese "Påvirkning" av Robert B. Cialdini. Den var så dyp og innsiktsfull at jeg leste den tre ganger på rad.»
Greg Renker, direktør for Guthy-Renker

Detaljer

Først publisert: 2011
Språk: Norsk, BokmÃ¥l
Sider: 338
Innbinding: Heftet